måndag 24 december 2012

God Jul!


                                        Snön ligger vit på taken, endast tomten är vaken.
Mina första timmar av den här julen tillbringade jag bland de sjuka, sen sov jag några timmar innan jag fick åka och äta jullunch med dop i grytan. Vid doppet tänker jag alltid samma sak varje år, jag är tacksam att vi alla är friska men det är lite jobbigt att sitta här och äta människokött. Det ser nämligen ut som att det är människokött i doppet och det betyder att min svärfar borde vara en massmördare vid det här laget och det är synd. Men nästan ännu värre är det att alla vi som glatt äter av doppet varje år har blivit kannibaler utan att vi vet om det (förutom jag då). I år var inte doppet  för salt så det gick ändå bra att äta upp, lite tråkigt bara att min mans släkt är kannibaler.


Hur länge kan man tro på tomten? En av mina 8-åringar tror fortfarande på honom och blev rosenrasande på mig när jag inte ville köpa en dvd-film åt honom i mataffären. Jag föreslog att han kunde önska sig filmen i julklapp, men det tyckte han var ett urdumt förslag.
- Har du någonsin sett en jultomte i mataffären? Det fattar du väll att han inte kommer att komma hit! Jag kommer aldrig att få den där filmen!!!
Jag försökte förklara att pappa och jag också köper julklappar (det trodde jag att han visste) och att han kunde önska den av oss istället. -Vad menar du? Köper ni julklapparna? (nu blev jag lite sårad och fråntagen en del av äran, det är ganska mycket slit bakom alla julklappsinköp...)
- Eeh, jag sa att vi köper också julklappar allt kommer inte från tomten.
- Men tomten finns väll mamma? Här fick jag tänka snabbt och svaret fick bli ja. Jag berättar gärna om hur man gör barn men jag vill inte vara den som förstör tron på jultomten.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Vad tycker du?