lördag 17 november 2012

Vardagspepp


 Jag hittade ett ark med guldstjärnor i en låda och mindes den tiden när man blev belönad med guldstjärnor i skolan. Nu för tiden får jag aldrig några guldstjärnor, men kanske kan jag pigga upp sånt som är tråkigt i vardagen men några små stjärnor.



Handla mat är astråkigt, en guldstjärna på shoppinglistan piggar upp när jag irrar runt mellan butikshyllorna.



Torka av smuliga köksbänkar är effektiv städning men inte så kul eftersom det blir smuligt igen så fort man vänder ryggen till. Här skulle det egentligen behövas fler stjärnor men det får räcka med en.



Min fågel saknar sin sångröst och det gör jag med, en guldstjärna gör oss båda gott.



Vissna bruna löv som borde krattas upp ger mig ångest, men om det sitter guldstjärnor på löven så kan dom gärna ligga kvar = skönt.



Kasta gammal plast på rätt ställe är viktigt men inte kul, nästa gång kan jag titta på min stjärna och få lite vardagsnjutning. 



 Klappa en gullig valp är härligt,  här behövs inte en  endaste stjärna.



Handla mat är säkert lika tråkigt för andra så jag piggar upp mina medmänniskor med att klistra resten av stjärnorna på lagom tråkiga matvaror som tex havregryn. Små gester kan göra stor skillnad i vardagen, glöm inte bort det.

1 kommentar :

  1. Åh, jag tror du kan ha startat en liten rörelse! Från och med nu kommer jag att leta guldstjärnor! ;)

    SvaraRadera

Vad tycker du?