onsdag 21 november 2012

Födelsedag!!!

                                        Jamen idag fyller hon år! Grattis på mig själv.



För att pigga upp mig en sån här viktig dag så såg jag till att sy upp fodret på klänningen som jag köpte under höstlovet i Berlin. Visst ser jag sportig ut? (det finns faktiskt en tennisbana i mitt bostadsområde, jag kanske skulle försöka hitta någon snygg jag menar duktig tennistränare att ta lektioner för..)  Klänningen verkar ha krympt lite i tvätten för plötsligt så stack fodret fram i nederkant och det gjorde det inte innan jag tvättade den. Jag har inte vågat prova klänningen sen dess av rädsla för att den skulle vara för liten men idag tog jag mod till mig, den har nog bara blivit lite kortare. Puh!




Nu ska jag trycka i mig lite mer av världens godaste tårta, Carl-Gustav. Fast jag dumsnålade i år när jag köpte den. I frysen på bageriet så fanns det tårtor för halva priset, inte kan det vara någon skillnad i smak tänkte jag och såg minst en klänning i bonus för billigare tårtinköp. Men det var skillnad, mandelmassan ska vara torr och kakaon ska damma mot gommen, så blev det inte i år. Nu hoppas jag att jag minns till nästa år att man ska kunna klappa sin tårta och inte bli klibbig när man petar på den, fast god var den ändå.

2 kommentarer :

  1. Hej Sanna! Vilken härlig blogg och vilken snygg brud! Hoppas du haft en fantastisk födelsedag trots den klippiga tårtan ;)

    Stor kram från Tina & co i Åhus

    SvaraRadera
  2. jamen det var en väldans söt klänning.

    SvaraRadera

Vad tycker du?