torsdag 13 oktober 2016

Snittar från trädgården


Ogräset har fått härja fritt på den här plätten där vi snart (imorgon!!!) ska börja gräva för växthuset och ärligt talat så härjar det på ganska många ställen till i trädgården.... Men när ogräset hamnar i ett nytt sammanhang, inomhus i en vas så förvandlas det genast till något skirt och exklusivt.


Och hur stor eller liten trädgårdsplätt man har att tillgå så nog finns det nog alltid ogräs att plocka... 
Dyra snittblommor i all ära men man kan ju tillåta sig att variera innehållet i vaserna där hemma, särskilt nu på hösten när naturen lägger sig att vila känns det rätt med helgröna, lugna buketter. 


Jag har ingen aning om vad det är jag har plockat in och hur länge det står sig men just nu är det vackert. Det räcker för mig.




Att plocka blommor och växter är en sådan rofylld och avkopplande syssla, alldeles för skön för att bara ägna sig åt under sommarmånaderna. 


Och i min trädgård finns det oändliga resurser för plockning/rensning. 


Och nu har jag så många buketter att jag till och med kan pynta elementen.  


Imorgon ska jag unna mig en riktigt svulstig fredagsogräsbukett. 

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Vad tycker du?