fredag 14 oktober 2016

Mandarintid



Jag läser gärna tidningen på morgonen. 
Om jag får...


 Min sydafrikanska bajonettlilja, svärmorstunga, har fått något nytt att beundra.



Ännu en lampa. 
Eller lampa och lampa den här går inte att tända men den glänser i alla fall som tusan när solen skiner. 


Discokulan har fått en ny inramning. Jag har en plan på att sakta men säkert smyga in fler och fler lampskärmar i vardagsrummet tills hela taket är fyllt. Om jag tar en då och då kanske inte min man märker så mycket, han tycker att det räcker nu.


Det är mandarintid nu och fast jag bunkrar upp varje gång jag handlar så hinner jag knappt äta av dem innan barnen varit framme. De skalar fort och slarvigt och lämnar små högar efter sig, själv skalar jag långsamt och gör blommor.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Vad tycker du?