tisdag 14 juni 2016

Sommarlov


Idag blev det sommarlov i vår familj, solen sken sitt allra finaste men det blåste kallt så äta middag ute som vi tänkt gick inte. En sån tur att man har en glasveranda då, lite som både ute och inne och äta hemma hos någon annan eftersom vi faktiskt inte sitter här så ofta och äter middag. 


Efter maten frågade jag försynt min äldsta son som sommarjobbat som målare hela dagen om han glömt att tvätta fötterna ordentligt, det luktade lite fotsvett. Men efter en rundsniffning så konstaterade jag att det var prästkragarna som luktade fotsvett inte min kära son. 


Så en ny bukett fick landa på matbordet, en som varken luktar fot eller armsvett men som tog med sig ett litet gäng svartmyror in, jag hoppas dom hittar ut själva. 


Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Vad tycker du?