måndag 13 juni 2016

Lördag hela veckan



Idag var det inte måndag överhuvudtaget utan mer lördag och lördag ska det vara i hela fem veckor! Jisses så skönt. 


Jag släppte ut kycklingarna på deras allra första promenad i dag, det här är Guldfot, min favorit (ja jag skrattar också när jag säger hennes namn och ändå var det jag som gav henne det :). Hennes gula fötter skimrar lite som om de vore strösslade med guld och jag hoppas verkligen att hon inte är en tupp för tuppar får jag inte ha i stan. Kycklingarna verkade njuta av att få lämna hönshuset i vilket fall så pep de konstant, som ett hel skolklass utrustade med kalastutor. Stackars hönsmammorna men de verkade ta det med ro. 


Promenaden övervakades noggrant av både mig och Åke, fast den senare fick hålla sig utanför stängslet. Han verkar vara lika förtjust i kycklingarna som jag men jag misstänker att han inte bara vill pussa dom.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Vad tycker du?