söndag 17 april 2016

Stora drömmar


Söndag, jag flyttar runt krukor och små konstverk medan jag väntar ut regnet. Idag har vi drömt stora drömmar och stegat ut platsen där vi vill bygga vårt växthus, kanske att jag om ett år planterar mina frön stående där inne.... Det är förstås många bitar som ska falla på plats innan dess, men det första lilla steget är taget. Nu är det bara 9999 långa kliv kvar... 


Mellan regnskurarna han jag kleta ner min vita jacka med både hönsbajs och jord medan jag fyllde balkongkrukorna med kompost från hönsgården och fin köpejord. Nu väntar jag med iver på att humlen ska trassla in balkongen och förvandla den till en mysig djungel. 


Min hortensia kämpar på och bjuder på himmelsblåa evighetsblommor, jag tittar tacksamt på. Försöker ha små stunder med ingenting. Tror det är viktigt.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Vad tycker du?