lördag 16 april 2016

En annan värld...



Det här är min finaste utsikt, den från hammocken på ön. 
När vi fått båten i sjön och kört ut till ön, då är det vår på riktigt. En av de bästa sakerna med ön är att den bara ligger 10 min med båt och 20 min med bil hemifrån och ändå i en helt annan värld. 


Det är underbart att ha en plats som andas så mycket ro inom räckhåll, sen är det ju förstås det där med vad vi vuxna vill ha och vad barnen önskar. Men än så länge kan en brasa och att doppa glödande pinnar i sjön roa tillräckligt länge, i alla fall om man är tolv år. De lite äldre får stanna hemma.

Våren är grå och brun, men snart byter den färg. 
På baksidan av ön finns spången som leder genom sumpmarken in i min skog. 
Inte min på riktigt men när jag går omkring här ensam, då är den bara min. 


Så fort vattnat sjunkit undan kommer jag.



Det bor bävrar här och en av dem släpade med sig dockan som vaktar där spången börjar, hennes näsa är uppäten annars tycks hon överlevt vintern. Om det var en bäver eller en kannibal har jag förstås ingen aning om, men någon har i alla fall smakat på henne och sedan ångrat sig. 
Jag hoppas på bäver. 

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Vad tycker du?