måndag 21 september 2015

Hur överlever man hösten?


Hösten är bra, jag har inga problem att överleva den, däremot kylan, den måste man aktivt bekämpa.  


Överlevnads strategi nr 1 är ULL.
 Utan ullkläder går jag under och ett av mina bästa, skönaste små ullplagg är mina handledsvärmare. Ett av barnen slängde in sin fina Carhartt tröja i tvättmaskinen på ett vanligt tvättprogram och naturligtvis krympte den ungefär tio storlekar. Synd men tack vare det så fick jag iden till att krympa tunna ulltröjor i tvättmaskinen och använda dem till handledsvärmare. Krympningen gör ullen tät och mer värmande än vanliga stickade handledsvärmare och en tröja räcker lätt till flera par. Ärmarna klipps av till ett par sedan kan själva nederkanten på tröjan klippas och sys ihop till ytterligare flera handledsvärmare. Ingen kantning behövs, det är bara att gasa ihop med raksöm, snabbt och enkelt. Och man kan inte ha för många, jag har dem i handväskan, i jackfickor och i bilen. 
Kanske en enkel och bra julklapp också???

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Vad tycker du?