tisdag 3 juni 2014

Måste man ha en favoritblomma?



Jag har hittat ett ställe, ett ställe där det växer hundratals vippande blå majskolvar.



Trots att det regnade idag så kändes det värt att sätta sig i bilen och åka dit och plocka famnen full, nu har jag fyllt alla stora vaser jag har och känner mig väldigt rik. Det ju faktiskt sommar nu och för att verkligen förstå det så behöver jag göra somriga saker som att plocka blommor. Jag mötte en snäll liten gubbe bland lupinerna som också plockade blommor i regnet. Han var väldigt pratglad och svansade efter mig bland blomsnåren och kallade mig för lilla du, det var det länge sedan någon gjorde....




Nyss var det syrenen som var min favoritblomma och innan dess jätteramsen men nu tror jag att det är lupinen som är favoriten.... Måste man ha en favoritblomma precis som man har en favoritman? Jag känner mig inte ett dugg velig eller tveksam när det gäller vem som är min favoritman men jag kan absolut inte bestämma mig när det kommer till blommor. Jag älskar alla och känner mig promiskuös när det gäller blommor.



Jag förespråkar fullständigt fri kärlek mellan människor och blommor, ingen får favoriseras, alla ska med. Och jag tänker att när lupinerna blommat över ska jag åka till lupinkullen igen och plocka frön som jag ska sprida ut i mitt närområde, så kanske jag kan översvämmas av den blåa prakten nästa år utan att ens behöva lämna kvarteret.


Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Vad tycker du?