torsdag 6 februari 2014

Spela spel


Spela sällskapsspel med barnen kan vara väldigt roligt eller totalt sovkoma. Jag avskyr monopol, det tar liksom aldrig slut (men jag älskade det som barn), tärningsspel brukar för det mesta också vara sömnalstrande. Det jag gillar är spel med enkla regler där man får tänka lite och där man kan spela flera ronder (turas om att vinna). Vi har massor av spel som bara ligger och några som vi spelar om och om igen. Just nu kör vi mycket fyra i rad på lite olika sätt, ett av dom är ett hemmabygge gjort av en hållare för provrör i frigolit som jag tagit hem från jobbet och gamla spelkulor. Efter några vändor är vi för det mesta nöjda och jag känner mig alltid som en så himla bra mamma när jag spelat ett riktigt spel med något av barnen. Särskilt om jag vunnit flest ronder....

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Vad tycker du?