fredag 7 februari 2014

Micke mode?



Idag blev jag så roligt tilltalad av en äldre man i en butik, han arbetade där och ville gärna ge mig en eloge för att jag valt ut ett par snygga byxor (och sugen på att sälja dem förstås).
- Det finns mycket mode i dom, sa han och nickade mot byxorna, mycket, mycket mode (eller mer "micke, micke mode").
Det fanns det säkert, men när jag fått på mig byxorna så insåg jag att jag redan har ett par nästan likadana hemma som jag dessutom nästan aldrig använder (just för att de är byxor och inte en klänning) så de fick stanna kvar i affären. Men alldeles gratis fick jag med mig ett användbart uttryck.
I min gamla loppiskappa tycker jag allt att det finns mode och i stövlarna med, men det sa han inget om, den gamle mannen.

6 kommentarer :

  1. & min fd loppis kjol tycker jag skymtar fram under kappan, ännu mera mode! T

    SvaraRadera
  2. Åh, hittade precis till din blogg! Vilken härlig bild :D PS. Detta är beviset på att jag har varit här. DS ^^

    SvaraRadera
  3. underbart, micke micke underbart. och tavlan, TAVLAN! vem är konstnären?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vilken trevlig fråga! Det är jag som har målat den. En gång för länge sedan gick jag på Chelsea collage of art and design i London och drömde om att bli konstnär. Herregud vad många olika jobb jag har hunnit med att drömma. Jag blev barnmorska till slut, det är bra det med. Eh tavlan då jag tror vi skulle måla ett barndomsminne och jag har målat en måltid såsom jag uppfattade den. Min pappa läste en tidningsartikel om överlevnadskost och började experimentera i köket, en dag fick vi stekta maskrosblommor och allt jag kunde tänka på var skalbaggarna som kanske var kvar i dem. Tre blommor var man tvungen att äta. Stackars lilla mig.... //sanna

      Radera
  4. Supersnygg är du! Lampan? Var kommer den ifrån?

    SvaraRadera
  5. Tack! Lampan hittade jag för ett par år sedan i en affär i Stockholm, jag minns inte vad den heter men google säger att den finns här: (Undrar om jag fick till det med länken nu men annars så heter online butiken Living things) http://livingthings.se/product_info.php?products_id=1204
    för 129 kr. //Sanna

    SvaraRadera

Vad tycker du?