onsdag 15 januari 2014

Resa bort....


Min 13-åring som var i Paris för knappt ett år sedan ska ut och resa snart igen, det är hans tur att få följa med mormor till USA och hälsa på min bror. Jag är glad för hans skull men orolig förstås....


Resan avslutar de med några nätter i New York, numera en väldigt säker stad men man vet aldrig vad en 13-åring och en 75-åring kan hitta på. Vi pratar om resan och jag försöker lugna (mig själv) med - det går nog bra älskling, du är ju för gammal för pedofilerna och för ung för att vara intressant för rånare, 13 är en perfekt ålder. Nej vänta organtjuvar, du ska se upp med. Dina njurar är värda mycket på svarta marknaden, 13 år är nog värsta åldern just för att råka ut för organ stöld, oförstörd men inte för liten.
- Men tack mamma, vilka utmärkta råd du kommer med, jag är inte rädd för dem jag är rädd för dig. Better safe than sorry, tänker jag, det är föräldrars jobb att varna barnen för det farliga och jag sköter alla mina jobb noga.

3 kommentarer :

  1. The joys of mommyhood!
    Grrr vad det är svårt att släppa taget ibland.
    Fin stake! Har en likadan. Blir så glad när jag hittar raka på loppis, de är finare. :-)

    SvaraRadera
  2. Åh fy så hemskt, men det är ju verklighet. Usch....

    SvaraRadera

Vad tycker du?