onsdag 4 september 2013

Fixa ballen


Nä så ska man inte säga, mina barn avskyr när jag gör det. Men en del förkortningar är bara så himla dåliga att jag inte kan låta bli dem. Jag menar förstås att jag renoverar på balkongen, dvs målar om balkongräcket.




Färgen har flagnat länge och nu ska det målas om med linoljefärg. En färg som är så dryg att "det ska vara mer färg kvar i burken när man är klar med målningen än det var när man startade". Men den är inte bara väldigt dryg den är trög också. Jag borstar och borstar (eller draaar ut färgen som det heter) och kommer att vara förlamad i armarna innan jag är färdig.


Men fint blir och det luktar underbart, som gammal sommarstuga. Sen tänker jag inte måla om den bruna, fnasiga dörren. Den får vara som den är för då ser balkongräcket ännu snyggare ut.  

1 kommentar :

  1. Ballen blev jättefin! Njut av den!
    Kram Cecilia

    SvaraRadera

Vad tycker du?