tisdag 3 september 2013

Falla för frukt


Varje höst när äpplena faller till marken minns jag hur min gamla mormor gick runt här med sin käpp och putade och pekade på äpplen som skulle tas om hand. Inget som kunde räddas fick förfaras, själv kämpar jag för att hinna ta hand om de äpplen som hänger kvar, fallfrukt orkar jag inte ens tänka på att ta hand om. Det får maskarna göra (förlåt mig mormor...).


              Nej, den här kom inte från trädet, det här är en fallfrukt i en helt annan betydelse.



    Vi föll för melonen för att den var så vacker, nästan den vackraste vattenmelon vi någonsin sett.



                                  Ja, egentligen så var det väll han, Noel som såg den först...


På tröskeln till köket blev den liggande....inte kan vi väll sticka kniven i denna skönhet?


                                         En melon som passar in nästan överallt...


                        ...som bär upp mina smycken bättre än jag någonsin kommer att göra....


                                               ....som pratar med djuren på djurs vis...


                               ...som kan matcha vilken discoboll som helst...




Nej en sådan melon kan vi inte äta, inte än i alla fall. Med sin egen livvakt så väntar vi på att den första förtjusningen ska lägga sig. Sen. Då. Ska. Det. Smaka.

4 kommentarer :

  1. `amen asså, jag har glömt att kika in här och nu har jag suttit här och njutit av dina bilder och ord. Du är så finurlig och fantastisk och jag älskar det. Basåduvet.Men håll dig till klänning. hahahaha (Int för att det var nå fel på byxorna, du såg bara...tja...malplacerad ut i dem. ;) )

    SvaraRadera
    Svar
    1. Va kul att du läser och gillar, det gör mig glad!
      Ja klänning gör mig trygg, i byxor är jag faktiskt lite bortkommen. Men jag jobbar på att känna mig bekväm. //Sanna

      Radera
  2. Du är så rolig, jag skrattar jämt till lite när jag kikar! Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Va bra att du skrattar, jag säger som min förstfödde sa när ha var en tre år, -jag tycker om roligt. //Sanna

      Radera

Vad tycker du?