söndag 7 april 2013

Inte bara en trappa


Vår trappa, med 30 svarvade stolpar och ett långt krokigt trappräcke, om man kan älska en trappa så gör jag det. Visst är det mycket att putsa men medan jag putsar kan jag tänka på hur bra den blev och hur nervös jag var när vi kom hem från en resa och visste att den var klar. Ibland tvingar jag barnen att hjälpa till men för det mesta så struntar jag i att den är lite lortig för även om jag tvättar trappan idag så är den smutsig igen om ett par dagar så då kan den lika gärna vara smutsig redan idag.


Från början var planen att trappräcket skulle gå att åka nerför men fallhöjden var för brant så den drömmen fick jag lägga ner. Istället fick vi avsluta räcket med en liten pelare, här ska det någon gång sitta ett rytande lejon tills jag hittar ett så får katten med trasigt öra vakta trappan.

1 kommentar :

  1. Ojdå ska man putsa den! :) Visste jag int. Har likadana svarvade pinnar fast rosa. Och lortiga. Hm. Kanske skulle jag putsa svarvade pinnar i helgen...istället för fönstren.

    SvaraRadera

Vad tycker du?