onsdag 11 januari 2017

Haunted by julpynt.


 Nu börjar tomtejakten....


För hur noga jag än är varje år så blir det alltid en massa tomtar och julpynt kvar i vråna.


Nästan så att man kan misstänka att jag bär upp och de springer tillbaka ner så fort jag vänder ryggen till. 


Före jul ser de så snälla ut men strax efter nyår så är de som att de får något ondskefullt i blicken...


Det finns alltid en risk med att köpa på sig dockor och tomtar på loppmarknader, i alla fall om en får tro filmerna jag såg när jag var i tonåren. Den här köpte jag enkom för att skrämma min 16-åring men han tyckte inte att den var det minsta läskig och lät den stå kvar på sängbordet hela julen. 


Vart jag mig i huset vänder står en tomte där och blänger.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Vad tycker du?