söndag 22 januari 2017

Äggtjuven


 Det här är min stolthet, min flera år gamla rumsgran. Den är så vacker att den liksom inte går att glömma bort att vattna. Idag körde jag ett hot yogapass  på eftermiddagen och slog två flugor i en smäll. De frusna räkorna jag just köpt till middagen fick följa med in och snabbtina i de fuktiga 36-gradiga värmen. De var betydligt fräschare och i bättre kondition än mig en timme senare.... men de är underbart att kliva ut i januarimörkret och välkomna den svala brisen istället för att som vanligt försöka kura ihop och hoppas att den ska missa.


Alltid sugna på något gott, om jag tar för lång tid på mig att servera maten så rycker de i knappar och smycken. Tänk om jag hade haft höns när jag hade kinkiga småbarn istället för hungriga tonåringar, det är inte riktigt lika mycket matrester nuförtiden....Duktigast att värpa är mina grönvärpare Tårt-Berit och Pomeline Banzia, de är också de som försöker sno/äta upp mina smycken (eller så försöker de ta betalt för att jag tjyvar deras fina ägg varenda dag).

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Vad tycker du?