torsdag 1 december 2016

Sillsvanen



Igår åt jag mitt första julbord, det brukar inte bli så många och tur är väll det, man vill ju inte vara trött på julmat innan det ens är julafton... Nästan lika viktigt som julskinka på julbordet är en sillsvan. Det finns ju en uppsjö av porslinssvanar på loppis som ingen verkar förstå sig på, eh hörde jag någon som sa dålig smak?? Till jul hör det till med lite dålig smak och just därför tycker jag att du borde slå till på en alldeles egen sillsvan.   



Det blev en uppsjö av sill över från julbordet så svanen kommer att åka fram ett antal gånger de närmaste dagarna. Som vanligt möter jag ingen som helst förståelse här hemma, ingen förstår det geniala med en sillsvan. Men det gör inget, jag är en mogen kvinna och kan stå för min smak (jag vet att alla mina jag i olika åldrar håller med mig och vi börjar bli ganska många nu). Sen är den väldigt praktisk också man bär den enkelt i halsen och slipper spilla spad på händerna, det kommer på golvet i stället. 

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Vad tycker du?