tisdag 8 november 2016

Vinter ute, höst inne


Det kostar på med krukväxter, de är rätt i dyra i inköp och sedan ska man ju orka hålla de vid liv... Det gäller att omge sig med tåliga varelser som inte dukar under när man pysslar om för lite eller för mycket. Nu när trädgården vilar så får min krukväxter lite mer uppmärksamhet, jag försöker ansa och vattna lagom mycket. Det brukar ge resultat precis när man behöver spirande grönt som mest. Den här risbusken har fått sig en omgång med saxen och snart är det dax igen, jag törs inte chocka utan tar lite i taget. Här brukade min katt krypa in och gömma sig när han var pytteliten, som en liten grå ekorre satt han och tuggade på kvistarna och kikade fram när man gick förbi. 


Snart är höstdukens tid över, jag trivs inte med bart bord utan har alltid en duk på matbordet. Nu åker snart vinter duken fram, en ljus duk som lyser upp i mörkret och passar ihop med glittrigt julpynt. 


Men jag har fortfarande vissna blad kvar som jag inte sett mig mätt på, så trots att det är snö och vinter där ute så segar vi lite här inne och håller oss kvar i hösten. 

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Vad tycker du?