onsdag 2 november 2016

Insomnia


Periodvis har jag väldigt svårt att somna på kvällarna, jag ligger och vrider mig i sängen timme efter timme. Det är priset man får betala för att jobba natt. Ibland får jag nattligt besök av en kelsugen katt, ibland ger jag upp och vankar omkring i huset och tittar ut genom fönstren. Nu finns det en konstutställning på Bonniers konsthall om just detta fenomen Insomnia  eller sömnlöshet... 
Jag känner mig kallad och väldigt sugen på att se den och för den som vill djupdyka i utställningen går det att boka en övernattning i konsthallen. Sängarna tuffar sakta runt under natten mellan rummen i utställningshallen men jag nöjer mig nog med att se utställningen ståendes och gåendes. Det låter i och för sig rogivande med en säng som sakta, sakta rullar fram, jag skulle säkert somna med en gång.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Vad tycker du?