måndag 10 oktober 2016

Samlandet


 Jag samlar på så himla många olika föremål, det finns alldeles för mycket fint och bra att ha i min värld. Något som jag samlat på under många år är fina insekter, jag sparar dem i små askar för framtida projekt. Men bara sådana som jag hittar redan döda på fönsterbrädan eller ute, en gång hittade jag en vacker blank, svart skalbagge utomhus mitt i vintern. Jag tog in den och la den på hyllan i ett skåp, nästa dag var inte skalbaggen död längre, den hade visst bara vilat lite och klev omkring i mitt glasskåp full av vårkänslor. Den fick flytta ut igen...hoppas det gick bra. 


Jag älskar mina lampor ännu mer nu när höstmörkret kommer krypande tidigare och tidigare. Särskilt den här som lyser som en stor lagom sömnig sol. Perfekt mysfaktor. Idag fyndade jag ännu en stor franslampa, den ska jag hänga i vardagsrummet men bara som dekoration. Man måste inte kunna tända alla sina lampor. 

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Vad tycker du?