tisdag 4 oktober 2016

Kanelbullsdagen


Kanelbullensdag minsann....jag brukar försöka baka själv men i år fick det bli bageribullar. 
När jag bakar själv äter jag alldeles mycket deg som sedan jäser fantastiskt bra i magens 37 gradiga värme. Rapar i flera timmar, hua är liksom föräten på bullar innan de ens är gräddade. 


Idag har jag spikat och byggt på tavelväggen bakom tv:n. Den lilla lampetten ville inte alls fungera först men till slut insåg jag var felet låg, glödlampan på den ena armen nådde inte riktigt ända ned för att få kontakt med elen. Med en sax och en såg kortade jag ner "fuskljuset" den lilla vita rullen som ska föreställa ett stearinljus. Sen lös det både till höger och vänster, jag älskar att utmana gamla lampor, dra om elen och fixa till dem.
 Underbart att ha en ny fin lampa att tända när höstmörkret föll! 


Allt jag gör håller han noga koll på, min lilla utomjording.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Vad tycker du?