fredag 9 september 2016

Next stop Brighton



Jag blir ofta förälskad i oväntade möten, som tex min hönsmorgonrock och parasollet, deras färger och lika/olika form. De råkade hamna bredvid varandra och blev så snygga ihop. Parasollet ska egentligen ställas undan för säsongen men får stå kvar här och fraternisera med hönsmorgonrocken ett par veckor. Ja, en hönsmorgonrock är en helt vanlig morgonrock som man slänger på sig när man springer ut till hönsgården på morgonen så grannarna slipper se en i nattlinnet. 


Jag drar mig för att sätta i extrafönstrerna på glasverandan, de står på vinden och väntar på höstkylan, hoppas den dröjer ett tag till. Det är så härligt att höra vinden och fåglarna in genom de tunna rutorna. Nu är det måste jag däremot leta reda på min resväska och försöka fylla den med kloka klädval, jag älskar att resa men avskyr att packa. Snart Brighton, det blir fint, bara jag och min man (och en överfull resväska med märkliga klädval).

1 kommentar :

Vad tycker du?