fredag 26 augusti 2016

Post hawaii


Igår hawaiiflicka, idag husmor. Livet går upp och ner ;) Mitt halsband från gårdagens fest med förlossningskollegorna får hänga hos buddha nu, kanske får jag användning för det igen. Bastkjolen fick jag löfte av chefen (!) att använda på jobbet när jag vill. Så om någon därute är sugen på en hawaiiförlossning så säg till (måste bara räkna ut vad det innebär mer än att barnmorskan har en bastkjol på sig och instruerar paret i hulahuladans).


Kameran fick vila i väskan men en bild tog jag i alla fall innan gästerna anlände med båt. Här, i den vedeldade trätunnan trängde vi ihop oss så många det gick medan regnet droppade och skymningen föll. En utsikt att bli förälskad i.


 Ikväll äter vi kräftor, dricker bubbliga drycker och njuter av att det är sommar, sol och ledig helg! Doktor Westerlund får festa loss på en extra skopa ekologiskt gödselvatten.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Vad tycker du?