måndag 22 augusti 2016

Middag hos solrosorna


Det blev sommar igen! Och middagen gick att äta ute.... 
Vi har saknat ett parasoll i flera år men har ä n t l i g e n hittat, beställt hem och fällt upp. Lycka. 
Solen gick runt hörnet flera timmar innan vi åt middag  men vi fällde upp ändå, bara för att det blir lite ombonat och mysigt, nästan som att sitta i en koja eller inne fast ändå ute. Som att både äta kakan och ändå ha den kvar, vilket himla bra parasoll.


Solrosorna börjar nicka, de dignar höggravida med frön. De tänker jag ta vara på och så nya solrosor till nästa år. En djungel vill jag ha då. Kommer ångra mig när jag ska vattna men sedan när de slår ut, då blir jag rik. 


Klart man ska unna sig en solrosdjungel. Titta bara!


Det kan aldrig bli för mycket rosa.

1 kommentar :

  1. parasollet, wow! får man fråga var du har inhandlat denna skönhet?

    SvaraRadera

Vad tycker du?