torsdag 4 augusti 2016

Frid på balkongen


När jag var liten hade jag en kompis på min gata som fick äta efterrätt varje dag. Varje dag! Jag var så avundsjuk, men i efterhand tacksam eftersom dessert varje dag sätter sina spår. Men en sådan här melontårta kan man faktiskt äta varje dag och hur enkel som helst är den att åstadkomma. Ljuvligt saftig, söt och krispig vattenmelon med jordgubbar, vinbär och blåbär. Bäst!


Jag har haft span på Granngården ett tag.


Tänkte att en betongbuddha kunde vara precis den lugna varelse jag behöver till min vildvuxna, stökiga balkong. Men jag tyckte att jag kunde vänta tills sommarrean innan jag slog till...


Och precis när Malvan slog ut i blom så satte de ner priset.


Men jag fortsätter att smyga runt där på Granngården, en till Buddha kan få bo ute i trädgården någonstans tänkte jag (eller i växthuset om det nu går vägen...) men då får de sänka priset lite till. Buddhor gillar inte när man slösar och är hagalen. En rätt av två kan jag väl bjuda på åtminstone.  

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Vad tycker du?