måndag 11 juli 2016

Åbo


Vi tog båten till Åbo för att gå på bröllop och jisses vilken solnedgång det bjöds på under resan över Östersjön.


Hela havet och himlen stod i brand, bland den vackraste solnedgång jag upplevt.


Och bröllop, också alltid så fint. Vårt brudpar kom glidande nedför en å i en roddbåt till vigselplatsen som låg på en kulle.


Efter vigseln, bröllopsmiddag ute i det fria.


 Bruden, min systerdotter i sin vackra brudklänning som hon och en vän sytt tillsammans och hennes israeliska man. Jag gillade speciellt den lilla ringen som var insydd i fållen längst ner så att kjolen hela tiden stod ut i en ring runt henne och röda ballerinaskor, som en äkta cirkusprinsessa redo att gå på lina i sin finaste klänning :)  De har träffats genom sitt gemensamma yrke, dansen, och bjöd på en egenkomponerad bröllopsdans som gick rakt in i hjärtat (jag lägger upp den när jag får bättre uppkoppling).


Bara dansen var värd hela resan och att få se en sådan vacker och speciell brud stråla.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Vad tycker du?