tisdag 17 maj 2016

Viloplatser


Idag har jag släpat fram en gammal barnsäng som jag klokt nog sparat på vinden, eftersom den är av metall tål den att stå ute under sommarhalvåret. Här under äppelträdet tänker jag mig att jag ska läsa ut några böcker innan det blir höst och sängen ska ställas undan igen. Om det finns utrymme så är det en lyx att ha många sköna platser att vila på. Både för att det är fint att titta på och för att inspirera till vila ute.   


En liten stund i halvdvala efter middagen ömsom läsande ömsom halvsovande han jag med innan det blev för kallt.  


Och när jag inte orkar läsa kan jag vinka till huset eller räkna äppelkart.


Äppelblom när den är som allra vackrast...


Vi är fler som unnar oss att vila och njuter av solen. 

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Vad tycker du?