torsdag 19 maj 2016

Syrenporr...


 Nu blir det syrenfrossa ett par dagar, både ute och inne. Bäst är att plocka dem strax innan de slagit ut ordentligt och sedan njuta så mycket det går.
 Nu alltså!


Lika älskliga varje år.
 Och det utan att jag behöver anstränga mig ett endaste dugg. Jag minns den våren när jag ammade mina tvillingar och knappt han ut en endaste gång för att borra ner näsan i buskarna. Vilken tur att de är 12 år nu och kan dricka sin mjölk ur glas alldeles själva.



....så att mamma får hänga med syrenerna i lugn och ro.


 Jag väver vidare på balkongfönsterna, det är förskräckligt tidsödande men är ändå mödan värt. Det blir ju fint. Tanken är att vi ska få en kattsäker balkong till sommaren. Hittills har Åke lyckats manövrera alla skydd vi satt upp men kanske att vi lyckas nu....  

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Vad tycker du?