lördag 14 maj 2016

Bokröra


För några veckor sedan hade jag besök av Matilda och Nathalie från Babes in boyland de smattrade loss med kameran och har nu gjort ett SÅ fint inlägg på sin blogg. Verkligen roligt att få se sitt hem genom någon annans ögon! :) Jag har haft svårt att försonas med en av våra bokhyllor trots att jag verkligen gillar själva bokhyllan. Det tog ett tag innan jag insåg vad felet var, saknaden av oordning. Böckerna var prydligt uppställda i rader, alla lika höga. Efter att ha sett en bild på en bokhylla med böcker liggande och stående huller om buller möblerade jag om och blev genast nöjdare. Ordning och reda passar bättre i besticklådan, i alla fall för mig.  


Böcker jag ärvt som jag aldrig kommer läsa och skor som jag köpt second hand och dansat i ett antal gånger. Fin-skor och böcker tillsammans får mig alltid att tänka på forna tiders unga kvinnor som fick öva hållning med böcker på huvudet, DET skulle jag verkligen behöva. 


Nu ska bokhyllan matas med fler böcker, om jag minns var jag har dem...i källaren... eller var det i något av förråden på vinden? Ju mer utrymme en har ju mer oreda tycks det bli. 

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Vad tycker du?