måndag 18 april 2016

Slutet närmar sig


Änteligen börjar jag se slutet på en tre månader lång tapetsering... 
Ja om man tycker att det är bedrövligt tråkigt att tapetsera och rummet är stort då tar det tre månader. En våd i taget.



Men fint blir det och idag blev jag så ivrig att jag klämde till med två våder. Nu är det bara den lilla, lilla sträckan fram till fönstret kvar sedan är jag klar. 


 Och då ska jag ta tag i nästa rum, hallen, förhoppningsvis så går det lite snabbare. 
Jag tror inte att jag är en easy up-tapettyp utan mer en gamla sättet att tapetsera, så det kommer gå bättre. Som jag har svurit över denna easy up. Pah! Det enda som var easy var att bli förbannad. 



Sen kommer det roligaste, hänga upp tavlor. Helst sådana man målat själv när man var ung och hade konstnärsdrömmar. :) 
Växthus uppdatering, idag har två snickare tackat nej, håller tummen att den tredje går att övertala. Växthus borde väl vara alla snickares våta dröm! 

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Vad tycker du?