torsdag 7 april 2016

Love



Det är mycket blommor, frön och krukväxter nu....men är det vår så är det! Jag älskar att åka till handelsträdgårdar så här års och gå runt och nypa i olika växter. Egentligen så skulle jag ju bara titta men så var det någon som pockade på uppmärksamhet.


En palettblad trodde jag men så hette den inte utan piletta eller något liknande, jag har glömt och när jag googlar så verkar det inte stämma med namnet. Jag får väl åka dit igen och fråga.


Underbar var den i alla fall. Lime-grön-gul med knottriga blad. Nu står den vid diskbänken och gör mig glad varje gång jag diskar. Faktum är att den får fler kärleksfulla ögonkast än vad både min man och mina barn får tillsammans.... 
Och imorgon ska min lilla älskling få ny smaskig jord och en större kruka.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Vad tycker du?