fredag 15 april 2016

Dregelmattor i en älskad nyans


Ja här hänger dom på tork, mina badrumsmattor. Sen flera dagar faktiskt. De är så fina och lysbubbelgumsrosa. När de är nytvättade. Men det håller inte så länge, de får alldeles för snabbt ett nytt mönster av tandkräm och smutsiga fötter. Visst det går snabbt att slänga in dem i tvättmaskinen och det känns härligt lyxigt att lägga ut nytvättade badrumsmattor på golvet men jag har märkt att jag börjat dra lite på det....de håller sig liksom fräscha mycket längre om de får hänga kvar på elementet... 



Och det går ju precis lika bra att beundra dem här! 
Men så kan man ju inte hålla på, det som är fint ska ju användas. Basta. 
Och nu när det är helg dessutom så ska jag väl unna mig och familjen något mjukt att kliva på och dregla tandkrämsskum på. Skål :)

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Vad tycker du?