måndag 28 mars 2016

Kökstjänst och snarkande hönor



Min stackars hortensia stod i det soligaste fönstret i morse och höll på att få solsting. Nu har den återupplivats och flyttat in i köket istället. Den är redan mycket piggare och hjälper mig att hålla humöret uppe när jag slavar vid diskbänken. Påsklov är härligt på många sätt men det är en evig kökstjänst även om man lyckas tjata till sig hjälp av barnen. 
Min bästa stund idag var den precis efter lunchen ute vid stenmuren, när vi drack vårt kaffe och hönorna kom trippande och la sig och sov i en hög bredvid oss. De älskar att solbada och en av de sov så gott att hon snarkade. Hönor (i alla fall mina) visslar ibland i sömnen och jag inbillar mig att det är så en höna låter när hon sover gott och snarkar. Det ska jag ta med mig och tänka på när jag somnar ikväll, snarkande hönor och solsken.   

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Vad tycker du?