torsdag 4 februari 2016

Nyplanterat


Mina småblommor är förskräckligt törstiga eller så har de för små krukor, jag hinner inte med att vattna. Det borde gå att avhjälpa med riktigt bra jord tänkte jag.... 


På Plantagen var det vår och pelargonerna blommade, pelargonerna som jag har hemma ser ut som gamla torra pensionärer och behöver bytas ut.


Så när jag ändå var där passade jag på.... 



Förutom fet och fin krukjord köpte jag någon slags vulkanisk mineral; perlite. Det ser ur frigolite men skall vara bra på att både härbärgera vätska (när jag dränker blommorna med vatten för att de torkat ut) och avge när det blir torka (när jag glömmer bort att vattna). Perfekt med andra ord, om det nu funkar.


Imorgon köper jag fyra pelargoner till, sen kommer det att se ut som en mormorsdröm på glasverandan.


Men rosbusken blev tyvärr genast deprimerad av omplanteringen och tappade alla blad, hoppas den skärper sig snart nu när jag gjort mig till så!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Vad tycker du?