söndag 17 januari 2016

Skridskofrulle


Solen skiner och jag har jobbat klart för helgen, en snabb frukost innan solen går ner, jag måste hinna ut. Havregrynsgröt med äpple, kanel och socker nästan som att äta äppelpaj till frukost. 


Innan knivskorna åker på så tar jag hand om blommorna som katten pillat upp ur skålen som jag lagt dem i, han tror att alla blomsterarrangemang är tillägnade honom. I morse innan jag la mig så fick jag jaga honom när han sprang iväg med en blomma i munnen. Dumma, söta katt.  


Mälarisen är täckt av snö men i den plogade rännan så syns den svarta isen. 1:a åket för i år, jag vinglar runt som en berusad fågelskrämma men ramlar bara två gånger. Om några veckor susar jag förhoppningsvis fram som en yster vårvind....  


Solen är på väg ner och färgar himlen rosa, det är så vackert att jag nästan inte saknar palmerna alls. Snön blir blåskimmrande och det känns som att jag bor mitt i overkligheten. Det är så föränderligt i vårt land och jag älskar det. 


Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Vad tycker du?