onsdag 16 december 2015

Fyllefest



 Små jularrangemang placerar jag ut lite här och där, för stämningens skull. 


Älskar den här lilla lussegruppen som jag hittade på loppis för ett par år sedan. Någon annans barn har gjort den men jag brukar låtsas att det var någon av mina...kanske var det till och med så.... Jag kan ju minnas fel och om ett par jular så har jag nog förträngt att den är köpt. 
Undrar vem som ska få äran att vara skaparen??


 Men min lilla lusseidyll förbyts allt som oftast till fyllefest, någon går upp på matbordet, vispar runt med tassen och förstör. 


Sen somnar han med huvudet i blomkrukan och jag faller i trans och minns min ungdom. Usch för lussevaka, tacka vet jag glögg och pepparkaka hemma i soffan. Vuxen är roligare. 

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Vad tycker du?