onsdag 4 november 2015

Sällskap


Husdjur hit och husdjur dit, visst är de gulliga men gör dem som man säger?


Nej. Mycket smidigare är det med de evigt bevarade varianterna.


Som min lilla mård, han bangar aldrig och värmer mer än gärna mina fötter.


Eller gosar in sig riktigt nära, länge, länge. 


Tillsammans. 
Och det är jag som har gjort honom evig, inte skapat förstås men konserverat honom till eftervärlden. Tydligen var han alldeles för glupsk på hönor och togs därför "om hand". Ja det är usch, jag håller med men om någon kom och bet ihjäl mina höns skulle jag också agera och sen det var soptippen eller det här som gällde. Så nu bor mården hos oss och kommer aldrig mer att bita en höna. 


Till slut är det jag som tröttnar på sällskapet, det händer aldrig med katten. 


Ett annat sällskap som jag också njuter av just idag. 
Fast lite mer hetsigt, i övermorgon har de nog gjort sitt. Skynda dig att passa på...
Titta, lukta och stick dig när du byter vatten på oss. 

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Vad tycker du?