onsdag 25 november 2015

Säcken


Det är lite som att leva i en säck så här de sista veckorna före vintersolståndet.
 Man får försöka göra det så mysigt som möjligt i sin lilla säck och vara snäll. Snäll mot sig själv i första hand, det är bara då man orkar med lite allmän godhet. Bland det första jag gör när jag vill vara snäll mot mig själv är att köpa något snyggt/trevligt/roligt. Det funkar alltid men blir väldigt dyrt i längden. Så jag behöver verkligen träna på att vara snäll utan att involvera pengar!


Hur gör man då?
Det gamla tricket boken, katten och tekoppen funkar ganska bra. Och den nya tidens billiga hobby, fotografering. Jag är fortfarande så lycklig över digital fotografins uppkomst, det är nästan gratis att ta kort, GRATIS! så länge man har en kamera förstås. Med katten, boken, kameran och tekoppen nedstoppad i säcken så klarar jag mig nog helskinnad igenom de här veckorna....
Hur gör du?

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Vad tycker du?