onsdag 30 september 2015

Mysteriet


I hela mitt vuxna liv har jag undrat över detta.
Vem eller vad är det som tassar bakom mig och drar fram den ena saken efter den andra, häller ut smulor och sprider damm. Brödsmulor hamnar inte i kökslådorna av sig självt, jag dammsuger men strax bakom mig brer sig en ny matta av damm ut, jag plockar undan men likväl står det hela tiden saker på fel ställen. Inte ens skåpluckorna håller sig stängda. Jag har besökt hem där allt står på rätt plats även när man tittar på ett spontan besök och jag har aldrig förstått hur dom lyckas men förmodligen så är de inte hemsökta av det där stökspöket. Eller är jag bara extremt slarvig och glömsk? Nä, hemsökt, så måste det vara. Och har man bara lite färska blommor mitt i allt så syns det väll inte så mycket....

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Vad tycker du?