tisdag 25 augusti 2015

Tapet velandet...


Den här mathörnan står på min måste ta tag i lista, ett matbord utan lampa känns ju inte riktigt rätt. Sen borde jag kanske skaka mattan ordentligt och inte bara dra över den litet halvhjärtat med dammsugaren. Sist jag böjde mig ner för att ta upp något jag tappat på den blundade jag.....


En blommig tapet önskar jag mig också, frågan är bara vilken? Jag är oerhört velig, älskar Morrristapeter men tycker samtidigt att de är lite mörka men det här är ett ljust rum med många fönster så det funkar nog ändå fast det kanske är så här ljust just för att väggarna är vita. Vill jag ha ett blommigt mörkt rum, ja kanske eller nä vill jag? Jag får nog bara ta och beställa och provtejpa upp tapeten för någonstans ska jag ha den där skäggiga tapetgubben. Punkt.


Nu har mina kycklingflickor från i våras börjat värpa, fyra ägg om dagen kan jag numera skörda. 


Alla fyra hönor har olika färg och storlek på sina ägg. Jag är så glad över de här husdjuren som bjuder på små presenter varje dag. Sickna tacksamma varelser!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Vad tycker du?