onsdag 1 april 2015

Snorpapper och vårblommor


Vårblommorna har hittat ut från sin vintergömma i ett skåp men de får sammas om utrymmet med snorpapperstussar.


Jag läser, snyter mig, suckar och snyter mig igen, sen klappar jag katten, dricker lite kaffe och snyter mig tre gånger på raken.








Som tur är så är vi fler som kan sucka ihop och skratta åt katten som njuter av blomsterängen, smakar lite, luktar och puttar en blomma i taget över kanten.




Mina baciller flyttar runt, i förgår höll de till i huvudet, sen drog de ut i kroppen och for runt ett par varv, i natt höll de sig i halsen och nu har de tagit över näsan. I morgon hoppas jag att de flyttar ut, jag vill påskpyssla, baka och skälla lite på hönsen så att de börjar värpa igen. De är ju strax påsk och vi har inte ett enda hemmagjort ägg att äta.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Vad tycker du?