onsdag 8 april 2015

Påsklov


Den här skattavlan tycker jag SÅ mycket om, tänk att jag stod och tvekade så länge med den i handen på myrorna. Ibland är jag väldigt trög till och med så dum att jag lämnar kvar för att sen störta tillbaka nästa dag bara för att inse att någon annan han före. Men kanske är det lite skönt också, hur skulle det annars se ut här hemma?


Lite tomt är skönt.


Den här stackars palmen har nog gjort sitt nu, sönderhoppad av en katt.





Idag har vi firat påsklov med minitennis och hemmafix, dessutom har jag komponerat det bästa våffelrecept jag någonsin provat! Våfflor blir alltid för hårda, mjuka, feta eller smaklösa men inte längre. Receptet låter varken särskilt unikt eller gott men de blir fantastiska, i alla fall i mitt våffeljärn.
Om du törs prova så ...vispa samman 2 dl mjöl med 2 dl vatten, knappt 1 dl mjölk och 1 dl rapsolja (ja det låter äckligt med olja men det blir frasigare och nyttigare än med smör!) samt 1 tsk bakpulver och 2 kryddmått salt.
Som jag har provat hit och dit med och utan ägg och grädde och mineralvatten och alla möjliga recept, men nu sitter det. Äntligen! Måtte jag nu inte glömma bort det....och ja de var så goda att vi inte han ta några bilder av dem. Våfflor ser ju ändå bara ut som våfflor.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Vad tycker du?