lördag 4 april 2015

Påskafton....


Att ge mina barn påskägg är en föräldrauppgift som jag verkligen gillar och eftersom det bara sker en gång per år så hinner man ju inte bli uttjatad på det. Men kanske är det också för att jag minns mina egna påskäggsupplevelser så starkt, att det var så speciellt och nu är det jag som får vara påskhare, tidens gång..... I år köpte jag nya påskägg och lät påskharen skicka sms med bild och påskhälsning till varje barn för att det skulle blir rätt ägg till rätt barn. Äggen lämnar påskharen alltid lite slarvigt ute i trädgården eftersom hen alltid har så brått, sen får de leta.
Resterna från lunchens ägghalvor tog jag ut till hönsen jag tänkte att de skulle samverka till en rolig bild men de var totalt ointresserade av det. Men jag gör nog ett nytt försök imorgon. Fortsatt glad påsk!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Vad tycker du?