tisdag 14 april 2015

En smörgåstant


Jag är en riktig smörgåstant, en lat sådan, men jag har lovat mig själv att jag ska försöka ta mig ur det träsket. Problemet är att det finns få saker som är så enkla som att fixa en macka så för mig gäller det att ha andra ännu snabbare ätligheter på lut. Något som i och för sig kräver förberedelse men går snabbt att hälla ihop är chiapudding. Frön blandat med vätska som får stå och gucka ihop sig i några timmar sen blir det något som påminner om grodrom till utseendet. Gott? Ja det beror på vad man blandar fröna med, hittills har jag testat äppeljuice, gott, jordgubbar + vatten, inte lika gott samt hallon + vatten, bäst. Det finns hur många varianter som helst på chiapudding, jag provar vidare... På bilden har jag toppat "rommen" med pumpafrön så att det ska bli lite tuggigare, det känns lite trist med mat som man bara suger i sig som en insekt, jag gillar att tugga (helst på en smörgås dårå).

1 kommentar :

Vad tycker du?