måndag 27 april 2015

Återanvändning...


 Vi firade vår äldsta son i lördags, 17 år fyllde han och vägrar förstås vara med på bild. Men vi fick i alla fall sjunga och gratulera med tårta på sängkanten. Katten var förstås med på ett hörn och lyckades hoppa upp i hans säng precis innan ljusen skulle blåsas ut och svängde graciöst med svansen rakt över tårtan så det fräste till och ett par ljus slocknade...
Det är tur att inte alla barn kom samtidigt, några av dem får jag fortfarande fota.


Jag vet inte om jag är ensam om att återanvända tårtljus...jag sköljer i alla fall av dem och använder dem tills det bara är små stumpar kvar. De brinner ju så kort stund så det känns dumt att kasta dem efter en enda gång och redan på torsdag ska de användas igen...då firar vi en 15-åring.
Jag har ingen aning om vad de gula "prästkragarna" heter men de är underbara som snittblommor, särskilt i den turkosa bönburken tillsammans med gäng rufsiga maskrosor.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Vad tycker du?