onsdag 25 februari 2015

Lite brunt


Lite brunt lugn, det kan behövas. Kniven är en älskad julklapp som ett av barnen fick en jul för många år sedan, min bästa julklapp, sa han, treåringen. Jag fick en brännmärkare i julklapp, jobbar på att lära mig den nu. En annans ska det bli på undersidan av min smulbricka, den som jag sveper ner alla smulor i från bänkarna, min egen hand är för liten för det, den missar jag alltid. Det är snart vår, det säger i alla fall ingefäran som skjuter små rotskott. Hönornas sista ägg äter jag till frukost, de tar en paus nu när de är "gravida" och ruvar på adoptiväggen.


Igår lagade jag middag tillsammans med min äldsta son, 16 år. Jag tycker att jag är snabb och effektiv i köket, ett måste som fyrbarnsmor med dåligt tålamod.
-mamma du stressmosar korven som en riktig mattant, - kom igen nu kärringar nu lagar vi skollunchen på fem minuter så kan vi gå ut och röka sen! (ha, ha) -matlagning ska man göra i lugn och ro.
Hmm vänta tills du är hungrig och har fyra små rävungar som snor runt dina ben, då får vi se vem som är mest mattant (fast egentligen har han ju rätt....).

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Vad tycker du?