onsdag 11 februari 2015

Det omättliga begäret


Suget efter något gott till kaffet svalnar visst aldrig.... men det går att luras lite, man kan inte äta kakor varje dag (om man inte är pensionär förstås). Jag provade att  mixa ihop aprikoser och mandelmjöl med en skvätt vatten och lite agavesirap i någon sorts rawfood anda och det blev gott, väldigt gott. Sött utan dåligt samvete...









...och för att mina barn inte skulle tjuta högt av besvikelse gick jag på dem redan i hallen när de kom hem från skolan. -Torkade aprikoser! Det är gott eller hur? Idag har jag använt torkade aprikoser i något som ser ut som chokladbollar men det är aprikosbollar så ni vet.

Tulpanerna ser ut att tjuta av förskräckelse över att behöva dela vas med tygblommor och det syns att de har växt...


Ett av fyra barn dristade sig till att smaka, - det var inte jätteäckligt mamma. Vi får äta upp dem själva.


Ska man blogga med mobilbilder eller anstränga sig med kameran? Ibland undrar jag....den nedersta bilden är tagen med mobilen och den är nästan bäst. Det är svårt att redigera bra med det bildprogram jag har och ibland undrar jag varför jag ens försöker......


Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Vad tycker du?